Inköp idag:

1 valnötter

2 dagens nyheter

3 ny frisyr

4 ägg till rabarberpajen

5 tid och ro



Inuti mitt hem luktar det ständigt rök.

Det drar effektivt in hela vägen igenom ända utifrån.
Men om jag går ut och hänger på min egen balkong
upphör rökandet.
Grannen tar hänsyn där ute.
Han/hon vet numera allt om mitt liv
och alla mina balkongbesökare
och alla
jag pratar med i telefon där under parasollet.
Vissa personer som jag vill ha för mig själv kan jag inte
släppa ut i offentligheten.
Så om du kommer hit och
måste sitta inne i soffan och svettas i röklukten -
då vet du att du är ett känsligt kapitel.

Inköp idag uppgraderad till 2.0:

6 Är det ett smart drag att köpa rökplåster till grannen
när jag ändå ska till ett av de tre Apoteken
i köpcentrumet här?

Vad skulle Magdalena Ribbing svara?

7 Kanske öronproppar också, Magdalena?


PS. Stroke: ja, värmen gör att hjärnan
blir slö, förlorar skärpa och
koncentration.
Svårjobbat att vara långsam, virrig samtidigt som man är svettig.