Leka

Publicerat i: Allmänt
De där människorna som kan leka
tramsa
pladdra
göra tråkiga saker roliga

omge sig av lekfullt skimmer
i allt de gör...



...förnuftet
formaliteterna
vuxenheten
strömlinjeformningen
behöver inte såna som dem.

Det är DEM jag tycker bäst om
när det är MIG de funkar ihop med.

Och här talar jag inte om ålder.

Inte är det trevlighet heller.
Det är mera en fråga om social kreativitet
med stänk av metakommunikation
kring
det gemensamma lekfulla bygget.

Tillsammans håller man i situationen
samspel på lika kreativa villkor

kanske.
Nån som vet vad jag menar?







Guld till alla er som får mitt inre att glittra.
#1 - - gabrielle björnstrand:

O så vacker bild, nu blir jag så där fullständigt skogssentimental, som jag gärna blir. Var är det ifrån, om man får fråga?

#2 - - annannan:

Tror jag förstår. Man kan lyssna på brasiliansk musik som surrogat för att ha sådana omkring sig. Adriana Calcanhotto till exempel.

#3 - - mAria:

Gabrielle: Norrbottens inland, Lule älv.



Annannan: Jag ska leta efter Adriana-musiken, jag. Tack för idén.

Ibland är bloggandet i förlängningen sån lek som jag menar - när man lite kopplar ihop sina projekt som du gör med andra genom ordentliga kommentarer.

#4 - - asa:

man kan göra en fransk gest såg jag i DN: dra ner huden under ena ögat och glo (som om du menar nåt)...