Här är en liten påminelse från 1979, "New Song", sa han. Tänlte han då att om 32 år kommer jag att göra den här låten tusen gånger bättre och dessutom ständigt bli störd av lallande allsångspublik? Tänkte ni?
#1 - - annannan:

Hihi. Och iihh, för den är helt fenomenal den här låten. Jag brukar sjunga den själv i köket - det stör bara min man.



Intressant det där med artistens förhållande till sina låtar. En av mina brasilianska husgudar, jag tror det var Caetano Veloso, sa om detta att det var knepigt i vissa fall när det är en låt han själv inte är särskilt nöjd med, och dessutom tycker hör till det förflutna som han lagt bakom sig.



Nu ska jag lyssna. Tack!

#2 - - mAria:

Men så bra - jag har den som powerlåt vid jobbiga saker:

cykla till Konsum om sommaren

dammsuga

allmän dysterhet