Väldigt tvivelaktig syssla.
Skolverkets hemsida
ladda ner bank-ID
som inte vill funka
skaffa personbevis
scanna in eller
kopiera gamla gula utbildningsbevis från förra seklet
fylla i pdf-blankett som inte vill funka
underteckna
skicka i kuvert
eller digitalt på nåt mystiskt sätt
sen vänta ett halvår medan kvarnarna mal

Galet galet galet

Inte får man en liten plastbricka att nypa fast i rocken heller
så det SYNS att man har legitimation
vet inte hur och varför
för bättre lärare blir vi väll inte av det här?

Däremot hittade jag igår ett 20 år gammalt tunnelbanekort med foto från Londons Underground
med en bild av en 20 år yngre bloggista på

DEN vill jag ha fastnålad på rocken
för att bevisa att jag är högst kompetent i NÅGOT avseende i alla fall.


#1 - - asa:

snygg och vuxen!

#2 - - Eva Olofsson:

Du har satt ord på vad mina ex-kollegor har uttryckt under hösten ang. lärarleg. Gillar särkilt "gamla gula utbildningsbevis från förra seklet", var tvungen att läsa ditt poem högt för min man, pens. lärare sen tre år. Han söker inte leget,men det har jag gjort, fast jag är pensionär sen ett halvår. Frilansar som vikarie när jag har lust och lärarlegitimationen vill jag ha som kuriosa efter drygt 40 år i skolvärlden.

#3 - - maria:

Men gu så fint, Eva!