Inlägg nr 1500

Publicerat i: Allmänt
Högtidlig stund:
fanfarer och fyrverkerier
fest och glada tillrop.

Plötsligt blev det svårt att skriva blogg.
Det stora jubileumet 1500 förpliktigar.
Jag måste tänka för mycket, det måste bli genomtänkt...
...så blev det söndertänkt.

- jag har inget underhållningsvärde, tänkte jag då (stal nog det ordet från
Krisitna Lugn nånstans förr i tiden).

- Det har du visst, tänkte jag sen.

- Tänk på alla besvikna läsare som tittat in de senaste dagarna och inte fått nåt nytt. Sa jag sen.

- Jag gör ju det, svarade jag, det måste bli ett klokt inlägg som
ger dem något att bita i, något segt och mäktigt,
så de håller sig mätta länge.

- Du är ju dum, tänkte jag sen.

- Jo, jag vet, svarade jag. Sen skrev jag allt det här.

- Det blev helt innehållslöst och ganska korkat, sa jag till mig själv.

- Just det, inget underhållningsvärde. Precis.

  Ingenting.


(Idag var jag på ett årsmöte i en bunt handikappföreningar som delar på en gemensam lokal.
Jag kände att jag måste genast ämna den världen. Det har varit en lång tid. Jag har lärt mig mycket.
Men har jag tappat bort mig?)

#1 - - Bluesman:

Förmodligen och the blogg is back.Rock On.

#2 - - mAria:

jaaaa...lämna handikappvärlden och FORTSÄTTA med strokebloggen? FÅr INTE ihop det.

#3 - - Ida:

Oj vilken blåst. Vad kul med 1500 inlägget :)

#4 - - lovisa:

Godmorgon!