Nej, det måste in fler bidrag till tävlingen.
föreslå en text som berör dig eller mig.



Idag läste jag om Nalle Puh som skulle ut på en expedition för att hitta Nordpolen.
- En expotition för att hitta en påle...eller var det en fåle, som han sa.



Kommer en bättre text från nån av er???

- Varför har vi sparat boken så länge om den skrevs för länge sen? undrade åttaåringen och tittade skeptiskt på det trasiga omslaget.
Den är från 1920-talet, tror jag.

  Det verkliga gänget.

Men det blir inte kul om jag vinner min egen tävling, eller?
Skriv fler kommentarer med förslag.

Sa en som tycker mera om den äkta illustratören Shepard framför Disneytyperna.
#1 - - åsa hedberg:

text av Patrick White(nobelpristagare på 70talet):" Jag ser på min hands karta, där floder höjer sig åt nordväst. Jag ser på mitt hjärta, som är medelpunkten. Mitt blod ska vattna marken och göra den grön. Vinden ska bära legender om rök; fåglar som har plundrat ögonen på visioner ska släppa sina hemligheter i klippans håligheter; och träd ska spira, för att fira gudomen med sina blåa löv."

#2 - - mAria:

Tackar. Fint. Manligt. Stort.