...är inte särskilt roligt.
Långsamhet står inte högt i kurs.
På jobbet ska man vara effektiv, flexibel och positiv.

Man ska vilja ha utmaningar, det är det nyaste floskelbegreppet i skolvärlden.

På en sån strokare som jag syns inget av den trötthet och de rester efter stroken som
faktiskt bor där inne i det system som är jag.
Det finns energi i en viss mängd men när den är slut så är den slut. Reservkrafter -
nej, inga såna.

Det är inte roligt att behöva påminna om det här.
Inte i den här halvdöda bloggen heller, faktiskt.

- Jag är också trött, säger Kollega Ego.
- Vem har inte svårt med minnet, skrattar Magister Sprattel.
- Vi måste alla göra sånt vi inte orkar, tycker Fröken Rättvis.



Därför är det inte mening i att berätta.

Familjen är utled på de ofta återkommande upplysningarna om tröttheten.
De hjälper i det tysta till så gott de kan.
Själv låtsas jag som om jag orkar allt numera.

Det  tar bara så lång tid att sova.   

#1 - - Bluesman:

Det är alltid en mening med att berätta

Kämpa på/Bluesman