Japp, jag har shoppat barnvagn idag.


Kronans barnvagn, gjord av cykelfabriken Kronan, som gjort militärcyklarna sedan Karl XII cyklade omkull i Norge. ?
De kan numera göra fredliga helt obestyckade barnvagnar och det kommer en i september, sa kronan.com-hemsidan helt militäriskt.

- Den kommer i morgon, sa telefonflickan i Kronans kundtjänst, helt vänligt.
Det blir ju bra eftersom barnet kommer i augusti, militäriskt eller inte.
Underligt, för själva fabriken finns i Kina.
Hur hinner de leverera över en natt?


Sen ska den bilivande modern i gengäld köpa en Kronans rollator åt mig när jag kommer att behöva en sån, sa hon.
Om de tänker börja tillverka såna.
Jag ska i så fall ha en militärgrön och tung som en pansarvagn ska den vara, och bra på att röja undan hinder.

Men som det är just nu behöver inte jag en rolle. Däremot behöver jag dammsuga.