IKEA-dag.

Publicerat i: Allmänt
IKEA - världens största IKEAvaruhus



och jag har haft umgänge idag.
Det var tjockt med folk - vad håller de på med?
1:a maj ska man demonstrera och gå på torgmöten.
Då väller de förvirrade in på IKEA, mänskorna. Med barnen i högsta hugg, skrikande och hulkandes.
Eller de hemifrånflyttande tonåringarna med pappor i släptåg.
Eller de uttråkade paren som köpt en ny bostadsrätt och ska heminreda.
Inte ser de glada ut.




Det är tur att det finns pilar i golvet som pekar var man ska gå och det är tur att det finns kundvagnar att hänga på när man tappar balansen.

(Jag ramlade lite inne i restaurangen när det var väldigt trångt. Inte roligt.)



Jag fick en fin lampa, en god lunch, en sån där tavellist som alla andra har hemma
och en matta till badrummet.
Det kändes som att vinna på ett slagfält när vi äntligen tagit oss genom kassan
och fick vår mjukglass.
Shopping är INTE min bästa gren ever, jag lovar.