Byter jobb...

Publicerat i: Allmänt
...nu vill jag börja tillverka barnvagnar.
De verkar så tillkrånglade, de som finns i nutiden.
Annat var det förr.
Då var det 4 hjul, framåtkörning, vagnen var bra på att klara av regn och snö.
De hette Emmaljunga om man ville ha kvalitet och hade mer pangar.
Brio hette de om man kunde stå ut med lite enklare men fortfarande rasande säkert och utprovat.
Alla vagnar kunde köra i snö och man förväntades aldrig jogga med vagnen.
Man fick gå.

Så tänkte jag idag.
Dags att börja uppfinna.



Det var bättre förr.
Hej från en som låg i sparklåda i renfäll ute i minus-minus-vintern i Norrbotten.
#1 - - Bluesman:

När jag är ute och går /haltar så brukar jag bli

omkörd av en frustande och svettig barnvagnsförare,

då brukar jag fundera på om det inte var bättre förr

men man vill ju inte stå i vägen för utvecklingen,

så jag flyttar snällt på mig

#2 - - åsa:

jag gillar också bäst 50talsmodellen, trä var det eller plywood, den känner man sig hemma i