Byter jobb igen 2

Publicerat i: stroke
Vad tror ni om att jag blir strokecoach?
Inte livscoach utan en coach för strokare som ska lära sig att leva med en stroke?
Kan man göra det via nätet?
Frågelåda, kanske. Jag gillar frågespalter.
Annonsörerna får betala min hyra och min mat.


Fråga:


Jag fick en stroke i höstas - jag undrar om jag kommer att kunna köra bil igen?

"en som aldrig frågat förr"

Svar:

Jo, många som får en stroke slutar köra bil. Vissa återupptar körningen utan att sjukvården bryr sig om det.
Andra gör trafikmedicinsk prövning, kör upp igen och bevisar att de kan köra.
Några får körkortet indraget pga synproblem exempelvis.
Några handikappanpassar bilen så de kan köra med en fot och en hand.
Vissa skador blir bättre och tränas bort, andra blir bestående.

Strokecoachen.
#1 - - Johannes:

Brabrabrabrabrabrabrabrabrabrabrabrabra!!!



Bra fakking blogg!

#2 - - Susann Jansson:

Hej! Det tycker jag är en alldeles utmärkt idé. Du har redan fungerat som en strokecoach för mig och förmedlat kontakter mellan unga strokare.

#3 - - asa:

jovisst