Avundsjuka

Publicerat i: Argblogg
Avbundsjuka är en underskattad gren tycker jag.
Vilken kraft.
Två av mina stuggrannar deklarerade glatt att de ska vara i stugorna till helgen som kommer.
Jag blev avundsjuk så det stänker.
Framför mig ser jag hur de sitter där i solen som ska lysa och tuggar på grillad entrecote och sen smiter de in i sina bastuar och andas in väldigt varm luft vid den knastrande björkvedselden.
Jag vill också. Kanske inte bada i älven som nyss gått upp men titta på den skulle jag ge vad som helst för att få göra.

Ska kolla flygbiljetter.

Avundsjukan, vilken kraft.

#1 - - mAria:

Ja, det finns biljetter, men de kostar många tusen och taxiresan från flygplats ut i skogen kostar nästan lika många tusen bara den.

Dessutom blir jag ju så trött av resor.

Det blir en långhelg i avundsjukans armar.