Ja, jag tror att om man är färdtjänsthandläggare i kommunens handikappomsorg eller äldreomsorg har man blivit  omplacerad för att ingen ville ha en någon annan stans.
Man tar ut hämnden på undersåtarna, de krävande typerna som kommer och försöker snika till sig färdtjänst.
Sä här ser nog manualen deras ut:

1. Ha alltid en arrogant och mästrande ton.
2. Ställ frågorna på ett nedvärderande sätt.
3. Om den sökande har någon med sig - vänd dig endast till den personen pch tala över huvudet på den sökande.
4. Ställ följdfrågor som den sökande känner sig snärjd av, låt det lysa igenom att du misstänker henne för att vilja luras och bedra.
5. Utmåla möjligheterna som obefintliga.
6. Avsluta med att säga att det är mycker mycket svårt att få igenom färdtjänst och att det inte är ditt fel.
7. Det är viktigt att den sökande känner skam över att ha drabbats av så fåniga skador att hon inte kan åka kommunalt.

Överklaganden ska ligga i kö hos länstätten i hur många månader som helst. Finns ingen gräns.
Man ska som överklagande ringa och tjata.
Glömmer man eller orkar man inte, eller har man svårt att prata, får man skylla sig själv.


Punkt.