Min Iphone är mycket sjuk och efter en stor hjälp av en mycket hjälpsam kusin/granne vet jag hur man gör
om man dränkt sin Iphone.

1. Peta in hushållspappershörn i de tre hålen, simkortets, headsettets och laddarens.

2. Bädda ner Iphonen i risgryn. (Nej, för f-n inte KOKT ris!) Syftet är att torka ut fukten.

3. Sprätta isär den med rakbladstunnt verktyg.

4. Låt den torka under hårtork 4 minuter. Har du ingen; lägg den i solen. Har du ingen; lägg den luftigt, tre dygn.

5. Håll tumme, be gud, hoppa över svart katt, tro.


Nu är frågan:

Ska jag ro trots att dottern förelagt roförbud?








#1 - - annannan:

Det finns vattentäta fodral för mp3-spelare så man kan lyssna när man simmar (har jag läst). Surfare lämnar väl inte ajfånen på stranden när de hoppar i, så det måste alldeles säkert finnas också för såna.



Bara du har folkvett nog att inte hoppa ur båten förrän det är grunt nog att bottna kan du väl ro vidare, tycker hon som är dotter till en annan.

#2 - - mAria:

Joooo, förbud är för andras barn, jag har en egen mamma jag.