- No disc, sa den blå skylten på tv:n.
Stänga av, byta film, sätta på, dra ur sladd, byta film, stoppa in,
stänga av, sätta på, ni vet.

- No disc.

Det var faktiskt en katastrof.
Det regnar.
Det är kallt ute.
Ingen här ids hålla på med elden i kaminen. (Jag)
Stövlarna ger skavsår.
Stigen till någon av grannarna kräver stövlar.
Det är tio mil och två dagar kvar till närmaste Clas Olsson med nya dvd:ar.

Det är 40 minuter att cykla i uppförsbacke till närmaste godismöjlighet.

Valde bort att tröstäta mig ur problemet.

Tänkte på alla instruktionfilmerna jag sett om "how to fix a dränkt Iphone".

Drog ur sladdar, la DVD uppochner, klappade den lite bestämt på magen,
Lät fläkten fläkta varmt intill.

Jag övervägde att lägga den i en säck med ris för uttorkning, men riset är slut.
Potatis funkar nog inte.

Kopplade in dvd: som nu meddelar att den ska låta mig se filmen.

- JAHA, men TACK så mycket då! muttrar jag. NU har jag väl ingen lust, det där var ju i morse;
- No disc, tack, for the moment. Jag har annat för mig. Kan väl inte vänta på dig hela livet, heller.

Hej från Gnällträsk.