...kommer och tar en runda inomhus när jag öppnar dörren.
Ofta sitter han utanför altanen och tittar in under den.
Någon bor där inne i grunden, det finns inte plats för en väldig hankatt undertill.
Därför får han vänta ut tillfället.

Han kommer med näbben full av en dinglande råtta (sork) ibland och det skär i magen när man inte vill behålla den som prydnad på fönsterbrädan.
Eller om han kanske vill att man ska lägga den i kylen, jag vet inte, han säger inget.

Det lär vara sorkpestvarning i år men katten bryr sig inte.
Eller kanske bekämpar han pest?
Man vet inte, han säger inget.



Han är bra på att vänta ut tillfällen. Oftast sitter han i det höga gröna i diket och bara den svarta skallen sticker upp. Öronen spetsade mot något. Ingen tid att prata med människor.
"Strängt upptagen, mejla" stod det på skylten, om han haft någon.

Man vet inget, han säger inget.







#1 - - K:

Vacker, skicklig (jägare) och fullständigt lugn i sin integritet. Jag har en sån katt i mitt hus också.Om man hälsar artigt på den varje dag kanske egenskaperna (man kan ju vara skicklig på annat än sorkjakt) smittar av sig?

#2 - - mAria:

Du menar att du vill bli fullständigt lugn och ha integritet? Det kan du nog lyckas med.

Jag vill hellre vara lat och få mat, det är vad jag vill bli smittad med.

Kanske lite uthållighet skulle sitta fint också.