Hoppsan - NU outar jag i den frågan.
I kommentar igår skrev Annannan att Sting lutar åt new age, vilket jag inte vågar förstå ens. Fast han spelar luta, det gör han. Pretentiöst kan det bli. Men det var i alla fall blandad folkmusik och gammal musik ifrån den där katedralen och inte så mycket prat om yoga, då. Jag tror snarare att han har fått behov av att dra i sina rötter på gamla rika dar.

Jag är rädd för alternativmedicin-ivrare, magnetiska behandlingar och rutnät av energier som folk har i sina hem. Det är jag.

Därför är det med gediget ambivalent och långvarit övervägande jag bestämmer mig för att gå på yogan en termin till. Ännu är jag inte helt  klar i frågan.

När yogin fick veta att jag har haft en stroke och är trött rekommenderade han mig att gå till en kinesdoktor och få några örter ihopblandade för tusen kronor.
Jag vågade inte ens lyssna på det förslaget.

Det jag vet om kineser och stroke är att när Strokeförbundet fick studiebesök från Kina för flera år sedan hade de inte folk som drabbas av stroke i landet, sa de. Ändå gjorde de studiebesök.
Jag är allvarligt oroad över det. Därför aktar jag mig för kinesdoktorer i mörka källarprång.
Och för New Age- musiker.


#1 - - annannan:

Det är liksom något flummigt i en del av hans solotexter, Annars har jag ingen aning om hans new age tendenser. Jag är urskeptisk själv. Men inte rädd för Sting. Så lyssna i frid, tycker jag. Rassla lite med kristallerna om du känner dig hotad.