Kan du stå?

Publicerat i: stroke
Det är på sitt vis jobbigare att stå än att gå om man har lite svårt med balans och
koordination.
Eller om man som jag, hade en trött hjärna som halvsov i stillastående tillstånd och vaknade upp vid rörelse.
Det var bra att kliva upp från stolen vid ett möte och hämta en mugg vatten. Hjärnan vaknade och jag orkade med lite till av Sitta Stilla igen.
När jag började jobba på min nuvarande skola var det svårt att stå stilla.
Jag blev trött i Balansen.
Fick svårt att få luft, mådde illa och ville bara sucka, dels för att slappna av, dels för att inte försjunka i viloläge.
Samma sak när jag letade i affärer, kön på Apoteket, väntade på banken och såna plågsamma handlingar.
Sitta ner hjälpte på ett sätt, själva benen och andningen vilade ju men hjärnan sa:
- Nu sover vi en timme, va?

Det gick inte för sig. Fast någon gång somnade jag faktiskt stående i en kassakö.

Nu har jag tränat upp Att Stå.
Men jag måste röra mig lite lagom, inte uppseendeväckande, men lite grann.
Sitta går bra utan att vilja sova, numera.
Men om det är högt ljud, som på dubbad film på bio, då somnar jag en stund. Trots öronpropparna.
Man missar en del i filmen men vad gör man?
Ingen gillar nån som ställer sig upp framör en i en biorad, heller?

Kan du stå då? I så fall får du i läxa att fundera över detta nästa gång du står i en kö.

(Varför skriver jag nu så mycket om små stroke-bagateller?

Jag gör det för det finns de SOM SJÄLVA HAFT STROKE som vill läsa det.
Blir du irriterad kan du läsa Lilla apans blogg i stället.)


Guitar Hero av piprensare.
#1 - - åsa:

kul blogg dethära, jag vet inte själv var jag har varit den sista tiden om du undrar, tiden bara går fast jag inte ens har haft nån stroke.