DET
finns två saker som styr allt man gör:

1. Forskningsresultat.
Allt man ska göra ska baseras på forskning, annars gäller det inte.
Det finns ju bara så många olika sorters forskningsresultat. Man kan
alltid hitta stöd för allt man företar sig om man är tillräckligt duktig på att leta.

2. Excell.
Ni vet sen förut att Excell (räkneprogrammet till datorer) inte är min bästa gren.
Det som inte går att skriva in i Excell finns inte, duger inte, räknas inte.
Excellkramarna lever glada dagar och har mycket makt.

Jag hävdar: mjuka värden går inte att skriva in i Excell,
men det är mjuka värden som håller samman människan,
det är vad jag fortsätter att tjata om.

Vad är då mjuka värden?
Empati
Kärlek
Hängivenhet
Romantik
Ansvar
Engagemang
Humor
Gemenskap
o s v

Glatt och villigt brukar jag alltid ställa upp när folk vill skriva in mig i forskningsrapporter,
artiklar eller uppsatser.
Jag tycker man ska vara generös och dela med sig.
Senast i måndags, på självaste brinnande Luciadagen blev jag intervjuad
om hur jag upplever RGRM (Ronnie Gardiners RytmMetod) som jag
tränar sedan fem år.
Det ska bli en licensiatavhandling.

Så JAG är forskad på - alltså är jag godkänd och berättigad.
Ska skriva in mig i ett Excellark också så finns inget tvivel alls kvar.


Hej från flumpedagogen.