Lucka 7

Publicerat i: Allmänt
Lucka 7.

Lollo, kom hem till mitt vardagsrum och måla ockra färg på väggarna!
Jag har kallt, vitt och brutalt oglatt hemma.
Kom och lägg mattorna i kors och var så där überpositiv som bara du kan vara.
Martin och Bosse, kom hem till mig och gjut betong och cirkelsåga järnprofiler.
Mät millimetrar och svetsa mig-svets.
Det är alldeles för mycket snack och liten verkstad här.
Men Martin, tjata inte om någon ångugn i mitt 50-talskök. Det skulle bli oharmoniskt.

Sen, House, kom och ge mig en rättvis diagnos sådär på slutet precis innan jag
ska trilla av pinn efter nio felbehandlingar. Det är alldeles för få läkare här hemma.


Det enda jag inte behöver i mitt vardagsrum är alla reklampauserna
som bara gör mig avog och hatisk mot produkterna de vill tvinga min hjärna att vilja ha.

Skulle ni kunna ta er an fasaden också?
Den syns ju inte här inne men utifrån ser man den plågsamt tydligt.
Så här vill jag ha den:

  Lucka 7.

Det är inte för mycket begärt.