Lucka 5.

Publicerat i: Allmänt
Andra advent, kompisar.

Det är nån sorts vilosöndag innan stora stressomaskinen knakar igång
och ska tvinga oss fram mot konsumtionshjulen.
De flesta har väl ganska slut på pengar nästa helg
och måste börja köpa på krediten.
Köpa måste vi.

- Grattis på Andra Advent!
tjoade sambon i morse när han klev in från nattskiftet.
- Grattis på Andra advent!
plingade ett sms från dottern i storstan.

Det är helt fel att säga så och
det är jag som har lärt dem.
Stackrarna.
(När kommer ett lämpligt tillfälle att ta dem i enrum och förklara mig?
Kanske be om ursäkt för att jag vilselett dem?
Säkrast att vänta till efter jul?)

Vad man säger som hälsningsfras på Andra Advent vet jag inte.



Lucka 5:    Storstan.



- God Andra Advent.
- Trevlig Andra Advent.
- God Ny Advent.
- Andlig Andra Advent.
- Happy Advent.           

???

Inte en susning, kompisar.


#1 - - Eva S:

Äh, grattis på andra advent är bra. Lite distans och grattis till att vi är med eller hur kompis? Grattis till alla helger, det ska jag börja med.

#2 - - Anonym:

Äh, grattis på andra advent är bra. Lite distans och grattis till att vi är med eller hur kompis? Grattis till alla helger, det ska jag börja med.