Grattis på fjärde advent, allihopa.

Snökaos, dvs snö i tjocka högar och drivor.
Men igår gick bussarna som de skulle.
Inget kaos någonstans.
Förorten nedbäddad under ljuddämpande och slagskyddande snötäcke.
De onda tankarna och de hårda orden har stillnat.



Lucka 19:                 


  "Civilingenjör? Pfft. Alla kan bygga hus."

Fast det är lite svårt med glasyren.

- Du är ju bandymamma, sa A igår vid middagen.

Jag tycker bandymamma låter roligare än curlingmamma:
Man höjer klubban och drämmer till så bollen (barnet) rullar dit man vill
eller dit ens barn INTE vill...
Bandymamma är mera fysiskt och uttrycksfullt.
Roligare.
Mera möjligheter.
Tack A för idén.
Igår behövdes lite livsinspiration och det fick jag,
och jag la curlingambitionerna på hatthyllan direkt.

Tuffade glatt hem med bussen genom snö, snö, snö.

- Nu fick meningen en tillvaro.

Min bandyson kom och övernattade pga tillfällig hemlöshet pga glömda nycklar.
Jag bultade brutalt ner honom i bäddsoffan.