Lucka 10.

Nobeldagen. Wow! Klänningar, förrätter, kungafamiljer, blomsteruppsättningar och ALLT man kan begära av en högtid.



De har sprägt tunnel under stan vid Tomteboda. Dottern min lever fortfarande. Hon bor uppepå
sprängsalvorna. Ibland vaknar hon och tror att hon är med om en jordbävning.
Livet får en ny intensiv ton av tursam överlevnad  mitt i innerstan.
Lyckan bubblar i dottern.

Det är vad jag hoppas.

Nacka kommun ska lägga ut kommunala folkbiblioteken på anbud. De ska privatisera driften av dem.
Äckligt är vad man kan säga om den saken.
Den stora fall-luckan där välfärden rasar ner i avgunden står vidöppen.
Kommer du att slinka med?



Kommer du att slinka ner genom falluckan ner i avgrunden? sa jag.
#1 - - asa:

jag är där redan då och då så jag är fullt beredd -- häftig bild på bibliotek

#2 - - mAria:

Ja, fallskärm lär väl inte behövas, ner kommer man ju.