I kväll hade han en amerikansk hjärnforskare som hade en stroke på 90-talet. Hon berättade om hur akutförloppet var och visade runt i en plastmodell av en hjärna. Hon sa också att nu när hon använder höger hjärnhalva mer lever hon i nuet och är euforisk. Det känner jag igen. För henne tog det åtta år att bli frisk. Sa hon. Jill Bolte Taylor heter hon, hjärnforskaren.

Titta lite här på Skavlan med Jill Bolte Taylor.

Hennes bok finns på svenska. (Tack för tipset, Ingwor.)

  Dammen i onsdags.
#1 - - Ingwor:

Hon har skrivit en bok som heter Min stroke. Den kommer ut nu i oktober. Jag har ställt mig på kö på biblioteket för att få låna den och läsa. Det skall bli väldigt intressant. Hon var bara 37 år när hon fick sin stroke. Hon har varit med i Oprahs program flera gånger.

#2 - - Marc:

Hej



Så också på Skavlan -hon är min förebild.



/marc - har startat en reflekterande strokeblogg

#3 - - Marc: