Annika skrev en kommentar:

Hej!Fick en subarachnoidal blödning i skidbacken 16 April i år och är 52 år.Arbetar i hemtjänsten har varit hemma i 6 månader och har nu börjat arbetsträna vilket går sådär. I går blev jag uppringd av mitt fack som undrade om jag hade anmält min blödning som arbetsskada vilket jag inte gjort men det tyckte hon att jag skulle göra . Undrar nu om det finns någon här som gjort det ? Skriv gärna till mig [email protected] 

Jag kontaktar alltid dem som vill ha kontakt med andra och försöker ordna att mejladresser förmedlas.

Frågan om att anmäla stroke som arbetsskada är mycket intressant.
Jag jobbade också som kommunanställd när jag fick min stroke och jag fick den på arbetstid.
När jag lämnat anmälan fick jag INGEN respons från arbetsgivaren eller facket så jag vet inte vart den tog vägen.


Har någon fått anmälan om stroke som arbetsskada godkänd???
Hör av er.


Maria