Grattis till mig. För nio år sedan idag fick jag min trippla hjärninfarkt.
De åren skulle jag inte vilja vara utan.
Vi firade med en supergod middag på Fräcka Fredag, krogen på Söder, några bästa vänner och jag.
Det var så gott och så ostressigt och så lugnt och så trevligt. Förrätten hette Oliver av olika ursprung men med samma framtid. Goda.

  I morgon börjar det  tionde året som strokare. Tro mig, de blir bara roligare när man väl kommit över de första åren med chock, sorg och byråkrati-krångel.

HÄR kan du titta om du är intresserad av hur stroken tog sig ut för nio år sedan, det är från 2008 och du får scrolla nästan längst ner på oktobersidan.

Föresatser för nästa år:

1. Sova sova, sova.

2. Hoppas mycket.

3. Gissa mycket.

4. Låta bli att skolka från yogan.

5. Dammsuga några gånger.

6. Andas lugnt och inte tänka så mycket.

7. Lära mig använda nylonstrumpbyxor trots att det känns som att vara ihopvirad med tejp.

8. Starta en undersökning om vem som stal mitt lilla svarta paraply och min bok om Johnny Depp när jag var på semester.




Bra så?

#1 - - Susann Jansson:

Grattis till de nio åren! Det känns bra att veta att åren som kommer blir bättre och bättre. Själv firar jag min treårsdag i slutet på oktober. Än en gång grattis!

#2 - - åsa hedberg:

jag röstar på punkt nr 4!!