...ringde äggklockan efter fem minuter och vattnet kokade häftigt. Men - jag hade glömt lägga i äggen.



Ingen idé att bli stressad över det krånglande minnet längre, bara småle och gå vidare.

Det finns pinsammare saker att glömma än frukostägg.

Det var en tråkig helg, blöt och grå.
Jag var och såg sändningen av Idol i fredags, Eddie åkte ut.



Sorgligt. Alla stod och applåderade för honom, pojkbandspojken. Vilodag för mig blev det dagen efter, med middagbjudning och teater på kvällen. Kul men jag var för trött.

   Fönsterfilm.

Datordelar gjorda av lera, mycket fint, tyckte jag.

Vi gjorde om vernissagekortet till en liten ask. Det var en konstnär som heter Stefan Otto och utställningen heter Sequela. Fönsterfilmen var bäst och de små datordelarna.

Vilken mörk bild det blev.

Jag förstod nog inte konsten, annat än filmen med fönstrena. Man såg människor titta ut ur sina fönster ner på gatan, filmen igenom. Sen gick man hem med en obestämd undran i skallen.