...är inte det mest precisa redskapet om man vill ha kontroll över världen.
Kartorna visar INTE var blogginläggen skrevs och jag gjorde dem exakt på plats i Nynäshamn city. Inte som det ser ut på bilderna.
Kanske satelliten som skulle fånga bilderna och skicka min position just den dagen svajade väldigt i blåsten?
Eller så upplevde jag mig vara omgiven av Nynäshamn city men i själva verket vinglade jag omkring i det gröna (bruna)  med total frånvaro av spatialt medvetande? Stan kanske var en hallucination?

 Visst ser det ut som en stad?

Nej. VI var nyktra. Något trötta efter pizza och långa bilresan, men annars vid våra sinnens fulla (halvt) bruk.
Det var filmtittning i strokeföreningens lokal och det var Mamma Mia som är en glad film.

Och P och jag informerade om självhjälpsgrupper igen.
Nu ska de samla in deltagare till grupper som vi sätter igång.
Det blir roligt för dem.

Varför man ska ha självhjälpsgrupp?

1. Hälsotalet höjs. Rehabiliteringseffekt.
2. Folk får mer makt över sin situation.
3. Man lär sig om hur man själv fungerar.
4. Man får andras erfarenheter.
5. Man har kul.
6. Man får nya vänner.
7. Man aktiverar sig.
8. Man kan påverka samhället. (Sägs det, jag vet inte)
9. Man bryter isolering.

Säkert massor av fler positiva effekter men jag minns inte mer.

(Folkhälsotalet är nåt slags beräkning som staten gör av hur bra / dåligt människor mår i olika områden. Många aspekter vägs in. Det är arbetslöshet, sjukskrivingar, utbildningsnivå och annat tungt.)