För oss som är lediga fredagar har helgen nu börjat.
Så var tysta och stör mig icke!
Yogan i kväll byter jag ut mot ett annat möte för mindre höger hjärnhalva och bara vänster igång.
Fack-årsmötet.

I dessa dagar tycker jag att man måste sträva bakåt och försöka upprätthålla de värden som vårt välstånd och vårt moderna samhälle bygger på:

Demokrati, lika värde och solidaritet.

Ni som är unga minns väl inte sånt men det fanns en tid då vi kände hopp och då världen sakta skulle bli bättre och lättare att leva i. Det är den grunden vi borde vila på.
Men nu är det bara katastrof, brutalkapitalism och cynism som regerar. (Bankcheferna höjer sina löner med 2 mille och varslen av vanliga människor fyrdubblas samtidigt.)

Därför måste man gå på fackmöten...i studiecirklar...i 1:a-majtåg...lyssna på gammal progg...

Nej, vi kunde inte köpa oss glada och fria, inser vi nu.
Det enda vi behövs till är som marknadsföringsmålgrupp och konsumenter.
Så säljer vi oss själva på en grym marknad.

Om jag börjar bli deprimerad?

Jo. Kanske borde satsa på yogan ändå? Hej från Gnällträsk.
#1 - - anonym:

När ska du börja positionsblogga?

Jag vill veta var Gnällträsk egentligen ligger? Tänkte ta en sväng förbi på semestern.