Om man ska vara med i Joel-klubben måste man vara smal och lång och heta Joel.

Igår hade de in- och ut-flyttningsfest.
Den äldre Joel flyttade UT ur sin lägenhet (och IN hos mig) och den yngre Joel flyttade IN hos Joel.


De som är mest vän med den äldre Joel skulle vara uppklädda till tänderna, strod det på inbjudan.
De som var mest vän med inflyttar-Joel skulle vara klädda i hemma-mys-kläder eftersom han flyttar in.
Själv gick han omkring i fladderbyxor och lång långtröja och lurvtofflor.
Den utflyttande Joel hade svart kostym, väst och glimmande slips. För han flyttar ju ut.

De hade en frågesport som gick ut på att man skulle veta vilken Joel som ... är längst... gillar soppa...har druckit öl med Bob Hansson... har spelat i Alice Springs...

Det finns massor man inte vet om sina barn... jag bara varnar!

Och vinnaren av tävlingen fick som pris en fri övernattning hos valfri Joel.

Jag tror inte jag vann, men gjorde jag det så väljer jag övernattning hemma hos mig själv och den väldressade Joel.

Eller är det dumt?

Om du undrar hur relationerna är så är den förste Joel min son och den andre Joel min instant-son och den förste Joels kusin har varit flickvän till den andre Joel och numera är hon flickvän till en JoelJoel som också var med på festen.
#1 - - åsa hedberg:

Jag vill bara påpeka att jag också är släkt med nästan allihop på både kort och långt avstånd.