I radio pratade de med en man som åkt på en veckas kurs ute på landet där han lärde känna sig själv på något terapeutiskt vis. De var en grupp ( alla betalade 28 000 kr var) och de fick varsin kudde att sitta på när de mediterade eller att slå på om de blev arga. Terapeuterna hejade på.
- Det var det bästa jag gjort i hela mitt liv, sa kursdeltagarna när veckan var över.
Sen åkte mannen på en veckas kurs igen och den kostade 25 000 (samma ställe). Men när han skulle på YTTERLIGARE
en veckas kurs i Holland (Danmark?) sa hans kompis åt honom att akta sig. Han  hade sekt-blick när en kursvecka hade gått. Så mannen stoppade där och åkte inte på tredje kursen.

Mitt hängande vid en älv är som en lång överlevnadskurs och en retreat och terapi utan kudde och terapeut. Det händer absolut ingeting och det gör inget.

Sen när veckorna gått skakar jag av mig barr och myror och beger mig stillbaka till storstan med min sekt-tyngda blick.
Stockholmarna brukar titta bort lite surt. De svarar inte på tilltal och är avståndstagande.
Allt bullrar oavbrutet.
Jag får trängselskräck och vill inte vara tillbaka.

Sen börjar höstterminen.

Det är roligt att det finns lite människor som man inte har träffat på hela sommaren. Annars vore det hemskt. Man kan gå på konsert i Tanto och höra gamla  proggaregubbar spela. Man kan lukta på alléerna på Söder. Äta sushi.

 Dagens damm. Var tappade jag objektivlocket tror ni? Letade i gräset men faktiskt inte i vattnet.  Vattnet har börjat lukta damm.
#1 - - Anonym:

Men mor, varför har du en kondomreklam på bloggen? Har du blitt sponsrad?

#2 - - Avsändare Margareta:

Är din bild från samma älv som "min älv"?



Jag ler när jag läser din text om terapikurs och att lära känna sig själv - de behöver ju bara komma till Forsnäs nedre eller bara Forsnäs och du och jag skulle inte vara lika dyra, eller hur?



Egentligen ingen dum idé för tystnaden vi har är gudomlig och tänk att sälja lite av den till kineser, parisare o.s.v. en perfekt affärsidé som inte behöver kosta bara vara - underbart.



Jag ska kika imorgon eftermiddag/kväll när vi åker förbi.



Ha det så gott i midsommar och jag hoppas att du får njuta av idyllen mer än midsommarhelgen.



/Margareta G

#3 - - mA r i a:

Ja vi vinkar när vi passerar, MargaretaG och jag. Ha fin midsommar.

#4 - - ds:

Happy Midsommar!:)