Dagens damm.

Publicerat i: stroke
 Sothöna...

...och tre ungar har de.

Ja ja jag röstade igår i EU-valet.
Många svartrockanre eller emos till ungdomar klev in för att rösta in Piratpartiet.
Det är framtiden som talar.

Vi såg en teaterpjäs om Robin Hood placerad i ett industriområde i dagens förort.
Svart och brutalt, mycket akrobatik. Jag gillar det. (De gör sina egna stunts!)
Vissa av våra medkompisar tyckte inte om, jag visste det redan innan. Det här är
ambitiös teater mån om att grunda både i plats och tid; lokalt och NU.

Här kan ni titta efter själva.

Vill man se trams och glatt tjafs får man gå på privatteater och det har vi ingen i min förort.
Barnbarnet, 11 år gillade.

Efter föreställningen var alla som bortblåsta och vi stod några en lång stund och väntade
på att folk skulle komma ut så vi kunde säga hej och god natt. Tokigt.

Det var svårt att sova efter, en sen kväll med mycket ljud och synintryck och sömnen 
efter blir alltid skev. Det tar udden av morgondagen
Men duktiga jag har jobbat ändå och klippt håret. Duktiga jag som snart slår i taket
av ansträngning. Elelr går i väggen. Eller drar till skogs (det ska jag ju).

Tur att det finns barn i den där skolan jag jobbar i, jag gillar dem.
I morgon skolavslutning! Sen är det nerförsbacke mot lovet.