På min ena sushibit franns rökt ål vilket var lite för jobbigt men annars var jag helt nöjd. Sushi finns inte i skogen, även om det nog finns fiskar i älven. men ingen kock som knåpar ihop dem till sushibitar. Jag saknar det där. Om någon slog upp en sushibar bakom nästa tall skulle jag jubla.
Minstpojken har kopmmit till Norrbotten med tåget och hade gitarr och massor av saker med sig. Vi såg nog ut som ett helt dansband när vi gick genom Boden city. Sen for vi ut i skogen och då kom regnet.
Varje gång jag får en gäst till stugan sjunker temperaturen tio grader och sen börjar det hällregna. Slutar aldrig förrän gästen gett sig iväg till Stockholm igen.

Men minstpojken ska få arbeta, detta blir ett arbetsläger; vedhuggning, sightseeing på cykel, släpa tallegrenar i skogen. Kanske vädret kan göra undantag och erbjuda aningen finväder någon dag, då. Det är ju inte rekreation han försöker ägna sig åt, utan arbete.

 Granarna har oranga fingrar. Det ser färgglatt och modernt ut i skogen. De har fått en svampsjukdom som heter skvattramrost.  Det lär innebära att barren faller av och bara  pinnar blir kvar. Och nästa år drabbas skvattramen av samma sjuka.  I morgon kommer finare granbilder med oranga fingrar.

På Apoteket köpte jag desinfektionsgsgel och dito servetter. Ifall man ska klara sig utan smitta, tänkte jag. Vet inte om det smittar gran - människa...? Men jag tänkte nog lite hysteriskt på svininfluensa också¨.
#1 - - K:

Det finns väl inga influensasvin i skogen och orange är väl i ropet just nu? Sushilängtan kan jag förstå. Här finns ju ställen men inte har jag varit där på länge inte.