Fin skulptur av grannen. Är han ledsen eller sjunger han?

Dagen går åt till att släpa tallegrenar och grindstolpar. Här ska byggas en grind.
Folk brukar inte ha staket och grindar så mycket i Norrbotten. Det är öppna ytor och det ger mycket friare intryck än Stockholmsförorternas inmuteringar av varje gräsplätt.
För här kommer snö och proppar igen alldeles på egen hand. Snöskottning och snöslungar är inte kompatibla med grindar och staket.
Men min gård ser ut som en väg vilket missuppfattas av GUG som vill köra maskiner med ett WROOOOM förbi köksfönstret. Nu ska det bli grind och gräns.
Men det är fortfarande så att om man är trevlig och hälsar kan man lugnt passera - gående.
Så fungerar det.

Min turist har burit grenar tills hon blev uppmanad att gå med på konstutställning.
Vilket jag tror var bra för oss.
Vi fick perspektiv på våra liv, och en promenad.




 Ungefär så här ska min grind se ut. Fast jag måste lägga till en grind där i mitten.
#1 - - Elin:

Jag tycker du ska ha en sån här grind: http://odla.nu/artiklar/images/bilder/grind-6.jpg



Med den där skulpturen mitt på som skrämmer bort oförskämda grannar. Tycker han är obehaglig.

#2 - - Elin:

Jag tycker du ska ha en sån här grind: http://odla.nu/artiklar/images/bilder/grind-6.jpg



Med den där skulpturen mitt på som skrämmer bort oförskämda grannar. Tycker han är obehaglig.

#3 - - åsa hedberg:

hälsningar från Hemse Sudrets metropol