Grinden den blå.

Publicerat i: stroke


Nu fattas bara stödpinnen som lokala smedjan ska göra på måndag. Den blå färgen är beställd. Men kanske inte hamnar på grinden förrän om ett år?
Den behöver torka och vänja sig vid att vara grind först.
Och grinden ÄR i våg:
 Se vattenpasset och tro mig. Det är fotografen och naturen som är vinglig.

Men när jag cyklade mina 8 km till byn och försökte köpa torkat renkött (slut i Konsum) var det flera skyltar vid vägkanten om LOPPIS 300 m. och jag undrade om detta gäller hela landet? Har varannat hus loppis i övriga Sverige också eller är det bara lokalt?
Så såg det ut att vara väldigt mycket folk vid en loppis 25 meter från vägen nedanför en backe och jag svängde glatt ner med cykeln. Ett vitt partytält stod uppställt framför entrén (bron på huset) och långa bord med höga glas och vita servetter fanns inuti tältet. Vilken ordnad loppis, tänkte jag. Många bilar var det och alla människorna strövade omkring mellan de olika husen på gården.

- ÄR det loppis? kände jag mig tvungen att fråga en vänlig kvinna som sa att jag såg vilsen ut.
- Nej det är guldbröllop! svarade hon glatt.

Eh. Gick hem mycket  fort och uppe vid vägen stod det LOPPIS 500 m. på skylten och där hade jag ju tänkt ganska fel, eller hur?
Men jag HADE ju kunnat bli inbjuden och känt mig fulklädd, för det var jag. Vilken tur.
#1 - - åsa hedberg:

#2 - - åsa hedberg:

på Gotland är det likadant: loppis i varenda buske

#3 - - Avsändare Margareta:

En kul historia - är det loppis? Ja det kunde gått hur som helst jag skrattar bara vid tanken och guldbröllop då har man ju kommit upp i en viss ålder och det har ju blivit lite av ju äldre du blir desto mer passar du på soptippen, eller på loppis om det finns någon barmhärtig och ödmjuk själ som värnar om de gamla.



Tänk så tokigt det kan bli, verkligen en historia att minnas. Jag funderade i samma banor som du häromdagen när skyltarna med loppis finns efter vägarna överallt. De verkar vara över hela landet, såg ett TV program där det pratades om alla loppisar.



Ha en bra dag i Forsnäs.



/Margareta G

#4 - - k:

#5 - - K:

Vilken fin grind!Kom och snickra dörrar hos mig!I Dalarna är det också loppis i varenda buske.Undrar alltid om det är förra årets loppisfynd som säljs.

K