Ehhh...solen, ja.

Publicerat i: Allmänt
Midnattssolen är väl slut just här för i år.
Den går ner bakom skogen en stund före midnatt och upp igen precis när man tror att det ska bli natt.
Livet släcks och tänds och ännu är det inte mörkt alls.

Nu kommer ett försök att lägga in bilder från storkameran.

  Här måste jag nog sluta joxa med bilderna. Det tar så mycket energi att försöka göra något gammalt o vant på ett nytt sätt. Ni vet, eller?

Det där om Dynastin...vår farmor och farfar hade en gård och ett åkeri här där nu min stuga är. Nej, inte exakt, jag befinner mig ju vid älvens strand och de som byggde innan älven reglerades med vattenkraftverk och dammar bodde förstås högt ovanför högvattenståndet. Om det nu fanns ett sånt i en älv. Älvar gör som de vill och är små om sommaren och vilt stora under snösmältningen hela våren fram till midsommar. Om ingen har tämjt dem för att utvinna el förstås.
Vi hade kunnat bli en Dynasti här om vi bott kvar och verkat på allvar här. Men det gjorde vi ju inte...som alla andra flyttade familjen snabbt till Stockholm och skulle göra succé och karriär och kom bara tillbaka på semestern och på begravningar.
Splittrades i Stockholmsröran, kan man säga.
#1 - - Avsändare Margareta:

Månntro om det är samma eka som sakta roddes förbi här i gårkväll? Jag har inte ännu tagit fram kameran sedan vi kom. Rekord för mig?



Synd att vädret slog om och nu eldar jag för fullt för att inte frysa. Hoppas vädret inte blir sämre för vi ska äta surströmming i kväll och det gör jag helst utomhus.



Ha det bra längs älven inte så längt härifrån.



/Margareta G