God morgon.

Publicerat i: Allmänt

MMS Så här kan man ju inte göra när man är en mogen människa.
Det var i alla fall nyårsafton och det gamla katastrof- och krisåret 2008 skulle äntligen ta slut.
Ute låg frosten som ett tröstande vitt lager på den snöfattiga hårda marken.
Isen låg blank och tjock på sjön. Solen lyste upp en stund.
Bussen skulle gå 7 minuter över sex och jag skulle ha med bubbel och rökt vildsvin t
ill nyårsmiddagen.
Men bussen hade ett annat nummer när den kom.
Chauffören såg ut som om jag borde stiga på, han väntade en extra stund innan han stängde dörrarna och gasade iväg.
Efteråt önskade jag att han hade klivit ur sin buss och bjudit mig handen.
Då hade jag ju kommit iväg och nästan kommit ända fram.
Den följande timmen pysslade jag med att försöka hitta en ny busstransport och gav till sist upp och gick alla kilometrarna nerför alla backarna.

Kassen var tung.
Guldörhängena hade jag tagit av mig.


#1 - - åsa hedberg:

tiden är ur led: det finns inget grus i Stockholm av den gamla gedigna sorten. Nu går jag ut en sväng innan mörkret lägger sig på nytt.

#2 - - annannan:

Guld! I alla bemärkelser. Jag tror du får gehör för det modet (i dubbel bemärkelse!) hos sexåringarna nästa (eller nästnästa?) vecka.