Stackars Obama.

Publicerat i: Allmänt
Här har han tänkt ordna världsekonomin och lägger fram ett ofantligt ekonomiräddningspaket och Marknaden i USA bara sa - Blää och gick ner. Börsen sjönk.
Efter allt han har ordnat till! Bortskämd sektor, den där Fria Marknaden. Psykiskt labil. Borde behandlas med lite lyckopiller och få sig lite framtidstro,
Världen behöver det, den håller på att svettas ihjäl.

I min ankdamm bryr vi oss mest om TV-spel och stickning.
Och Ahlgrens bilar, förstås. Idag var det bilar till middag, trerätters: några bilar till förrätt,  några till som varmrätt (kalla bilar) och resten av påsen till efterrätt:

Numera har jag fyra barn. En ny son har traskat in i familjen och blivit bror med de andra två, säger han. Vi har inte haft någon familjeomröstning men eftersom han tränar tevespel med oss så måste han ju vara min släkting. Hans spelålder (Wii Fit) var 40 och jag var 38! HA!

Jag njuter av hämnden. Han var alltså fysikmässigt 16 år äldre än sig själv och jag var tretton år yngre än mig själv. När jag började träna var jag 64 år gammal, alltså 34 år äldre än idag. Men det varierar starkt mellan olika dagar.
Kan man ha dåliga balansdagar och bra balansdagar? Spelet sätter ens ålder efter några balanstest man får göra varje gång.

SÅ kan  ni minsann ha det ni oförskämt unga ungdomar!!!

(Om du vill läsa mera om mina teorier om samhällsekonomi så kommer det inte att bli här. Ämnet känns för privat.)
#1 - - mAria:

Men hur räknar jag??? Om jag var 64 när jag började i fysisk ålder enl spelet, och nu var 38...då var jag väl numera 26 år yngre?



Tror min sifferfobiska hjärna. Och jag får jobba i en grundskola!?