Hej på er.
Idag börjar årets RGRM här i min förort.
Rörelser och musik.
Koordination av händer och fötter, vänster och höger.

För mig byter vänster och höger ofta plats med varandra.
Det är svårt.

Och när man ska sjunga samtidigt som man rör sig i takt efter ett mönster, blir det svårt.
Det gör vi ibland.
Det känns som att talet inte fungerar ihop med sång för mig.
Prioriterar jag då rörelserna och kanske hummar melodin går det nästan.

När jag var nystrokad och gick på rehab kom en starkröstad musikterapeut och tvingade oss sjunga Taubesånger till sitt stabbiga gitarrkomp.
Det var plågsamt.
Rösterna var höga och jag fick hålla för öronen.
Jag hann inte läsa texterna som vi hade i fula pärmar.
Jag har aldrig gillat Taubesånger.
Jag kunde inte både sjunga och försöka hinna med texten samtidigt. Jävla jobbigt.

- Du behöver inte vara med i musikterapin, sa arbetsterapeuten en dag.

Det hade jag aldrig tänkt ut själv så jag blev glad. Slutade genast och hade keramik i stället.
Händerna ville ju göra saker som inte hade med att läsa och höra höga ljud att göra.
Keramiken var tyst och stilla och man pratade lågmält och hann tänka i lugn och ro.

Nu jobbar jag ju med barn som ibland sjunger.
Men inte Taubesånger inte. Det går men det är inte min bästa gren.
#1 - - Anonym:

jag tror yogin sa att vi låg där och fes ut vitlök och gul lök allihop eller hörde jag fel ? han är väl en andens man?