Bauhaus är inte mitt stamställe.
Det är ett inferno av överkonsumtion där.
Det är för stort, bullrigt, för mycket och för många människor.

MEN:
Den här orangea vasen stod där och kostade 20 kr.
Jag ville titta om en röd och en vit som stod på helt andra ställen var fina tillsammans med den. Men de kostade 115 kr stod det under dem.
Jaha.
Är orange SÅ fult? undrade jag. Så att en orange vas måste slumpas bort?

I kassan stod Tina och hon ringde till Fredrik som hade ansvar för vashyllan.
- Det är ingen vas, det är en kruka, meddelade han.
- Det står 20 kr på hyllan, sa han.
Sen måste han ringa jourchefen och fråga om han fick sätta ner priset så mycket.
Det fick han.
Hela tiden var jag på vippen att lämna vasen och gå.
Man vill ju inte att Bauhaus ska gå i konkurs.

Men det slutade med att jag har en fin vas som är en kruka och att jag har skuldkänslor.

Passar bra under mina ångerveckor, eller hur?