Kl 11.04 idag den 28 februari 2009 skulle jag åka med buss 885 från stormarknaden i XXX till XXX centrum.

Min ena papperskasse gick sönder så det var lite krångligt att kliva på bussen.
När jag väl visade föraren kortet frågade jag:

- Var det 885:an det här? (Jag har lätt att glömma siffror pga min funktionsnedsättning efter stroke. Jag är 51 år.) Jag lät inte arg.

- Står det inte det? frågade han.

- Jag glömde.

- Man ska titta efter vilket nummer det är innan man går på bussen, svarade han.

- Men jag har ett handikapp som gör att jag lätt glömmer, förklarade jag.

- Du har inget handikapp, det ser jag, sa han.

Nu har jag inte läkarutlåtanden i fickan jämt att visa busschaufförer och jag blev arg.

- Du ska inte bråka med mig. Jag ringer SL, sa jag.

Nu har jag ringt SL som var mycket tillmötesgående och skulle tala med entreprenören som ska tala med föraren. Hoppas de gör det. Jag är så förbannad.
#1 - - Jaana:

Fan vad jag blev arg när jag läste detta!!!

Jag skulle ha agerat på samma sätt!

Jaana