Det blev ljust i en kvart, solen sken och jag smidde stora planer!
Sen blev det mulet och kväll redan kl 14 och ett och annat dystert telefonsamtal senare var planerna slut.
Men i min radio sjunger Amanda Jensen och  det är fräscht.
Igår var vi på den årliga annandagsbjudningen i Tensta, ett exotiskt tilltag, må jag säga.
Det var god mat och trivsamt ordnat.
God sillallad, må jag säga.

Deras tröstekonst i T-banestationen känns inte jämlik, snarare som en kränkande handling, tycker jag.
- Var glada ni stackrare som ska vara fredliga i er förvisning! är det undertryckta budskapet.
MEN JAG vet att det bor glada människor även i förorter med många människor från andra länder och med sämre möjligheter.  Jag känner flera stycken, jag gör faktiskt det.
Och det finns svenskfödda människor som väljer att bo kvar mitt i mångkulturen...det är stort.

Man måste äta så förtvivlat mycket om julen, eller hur?

Hej från Gnällträsk.
#1 - - Ylva:

Jodå, nog hade du hittat en liten kusin alltid! Jag försöker skriva lite då och då, ivrigt påhejad av syster, men det är svårt att finna tid... God fortsättning! Ylva