Bocken i Gävle. Finns på www.gavle.se.

Musikhjälpen i sveriges radio P3 och svt 2 är snart slut. Då har radiopratarna (Christer, Ametist och Jason /Timbuktu/ )varit instängda i buren i Göteborg i en vecka, dynget runt och sänt radio dygnet runt. Dessutom har de fastat och samlat ihop miljoner till kamp mot malaria. De försöker passera 5 miljoner idag.
Så skicka sms och önska musik. Vi önskade oss ett par låtar och inte hörde vi dem, men däremot har vi räddat ganska många barn med diagnos, medicin och myggtält.  Det tycker vi om. Våra låtar kan ha spelats någon stund då vi missade radionärvaron. Ibland måste man ju göra annat. 

Man blir glad av att se människor göra konstiga saker för att hjälpa andra. Kan man själv hjälpa till blir man ännu gladare. Prova det du.

Igår; fest med ett gäng strokare och det var många käppar i hallen. Jag har här stulit Åsas bild.

Vi åt god mat och tävlade och JAG vann! Jag som aldrig vinner fick ett pris, en påse mintkyssar. Precis vad som behövs i den här vita kölden. Vet ni att de här människorna är en läkande kraft, alla har vi haft varsin stroke. Sen blev det olika och alla har inte krycka, alla har inte jobb, alla har inte färdtjänst, all har inte familj. Men alla har vi överlevt och vi gillar att vara olika.

Jag såg Jerry Williams i teve. Han är tryggheten personifierad. Ingenting rubbar honom ur spåret. Han finns, har alltid funnits och kommer alltid att vara precis samma. Nu ska han ha krogshow igen och jag ska inte gå och se den.
- När det är krogshow måste man hålla på och byta kläder hela tiden, sa han generat.
Bara det. Jag kan somna lugnt trots klimatkonferensens nederlag och julens överkrav. Jerry W finns ju kvar.