FAMILJ:
En son flyttade hem i mars.
Lånade ut lägenheten till 80-årsjubilerande moster i ett par juliveckor.
Sonen flyttade ut igen i september och startade kollektivet "Tom Selleck".

Jag har fortfarande inte varit på inflyttningsfika för Tom Selleck måste handla en matta först - av någon anledning, förstår inte varför, jag har ingen speciell dragning till mattor.

STROKE:
Jag blev styrelsemedlem i Strokeföreningen Södertörn. Wow!
Fick avslag på fortsatt färdtjänst, överklagar till Länsrätten. Blev ledsen. Matt. Förbannad.
Började med morgonyoga varje dag (nästan).
Mycket trött hemma.
Läser DN, har tränat upp läshastigheten sedan ett år. Ha, det trodde ni inte!
Fortfarande glad varje dag för att jag kan gå!

BLOGGEN:
Tog bilder av dammen i skogen hela året.
Bloggen fyllde 4 år 25 november och ungefär då skrev jag inlägget nr 1.000.

JOBBET:
Arbetstränade under våren så att jag hade ökat arbetstiden från halvtid  till 30 timmar vid sommarlovets start.

Arbetar 75% sedan höststarten. Orkar faktiskt, MED planeringshjälpmedel och minneshjälpmedel.
Trivs oerhört bra.




NYÅRSFÖRESATSER:

Vara snäll och inte säga nej till folk.
Vara modig och göra svåra saker varje vecka.
Orka jobba.
Vara glad.
Elda med B på Valborg.
Skaffa ett bättre vattenpass.



Gott nytt år på er alla strokers! önskar Anna Maria (med min mamma Anna i starkt minne)



#1 - - annannan:

Gott 2010 på dig också!



JAG är imponerad. Själv har jag svårt att få till morgonyoga just nu, men jag har tvättat min matta och ritat sirliga katter på den så att jag är redo för årets första lärarledda övning i morgon förmiddag.



Tom Selleck var min första beundran. Jag var väl i tioårsåldern eller så. Mustasch och hår på bröstet tyckte jag var väldigt exotiskt och stiligt; min visserligen stiliga pappa hade varken det ena eller det andra.



Men att han skulle få till det till en inflyttningsfika vet jag inte om jag skulle förvänta mig. Matta eller ej.