Det ska bli kul att se. Jag minns att 60-talet hade stickiga yllebyxor och yllekjolar och syntetblusar och fula breda halvhöga klackar. Alla var så väldigt smala på den tiden, inte bara modellerna. Mammor hade midja med breda skärp.
Själv har jag inte slutat med 90-talet ännu så det dröjer inte länge förrän jag är helt inne igen.
Det ska bli en upplevelse.
Det enda är att jag inte vill ha pudelfrisyr eller skinhead-skalle.
Annars är allt OK som kommer från 90-talet.

Ärligen har jag väl aldrig varit helt inne i något decennium och i synnerhet inte när det gäller kläder.
Man får vara glad om man är helt inne i något århundrade, tycker jag vid närmare eftertanke.

Kemtvättsmannen önskade mig god jul  och gott nytt år där vi stod och beskådade snöröjaren som plötsligt infunnit sig och skrapade bort en massa ihoppressad oplogad snö från hela veckan.
Han är från något annat land, kemtvättsmannen, och han behärskar inte koden med julhälsningsfraser.

- God fortsättning säger man från juldagen till någon dag före nyårsafton.
Sen säger man gott nytt år ända fram till nyårsdagen då man kan återgå till god fortsättning några dagar till. Men då är det underförstått att det är det nya året som ska fortsätta gott. Julen är då redan över.

Om man är lat och inte ids tänka igenom det så noga kan man alltid säga : trevlig helg och då har man gjort rätt i alla lägen.

Man svarar ALLTID Tack det samma, vad man än får höra. Eller hur? Någon däremot?

Ska jag gå förbi och undervisa honom, tvättmannen, eller kommer han att ta det som en förolämpning?
Han menade nog bara väl där i glädjeyran över snöröjningen.