...MASSOR av saker som bara ropar på att bli gjorda!

1. Dammsuga och torka golv.
2. Hänga ut blåa lakan för att de inte ska bygga höghus på min gård.
3. Kasta bort böcker.
4. Bjuda hem kompisen D.
5. Putsa fönster. De är väldig stora. Jag ramlar ut.
6. Sortera in papper i pärmar. (rrrroligt!)
7. Lyssna på musik. Men grannens musik hörs ju redan så bra.
8. Boka teater. Fast de har ju så många föreställningar att välja på.
9. Ringa till B och beklaga mig. Vi är bra på att vara elaka ihop.
10. Läsa klart en gul bok. Den är bra men jag kan fortfarande inte efter halva boken hålla isär personernas namn.
11. Köpa jacka. Eller en ny yogamatta. Eller skor.
12. Göra ett info-blad om vår del av Srokeföreningen.
13. Köpa nytt tangentbord. Det gamla vill inte skriva c och v.
14. Handla nyttigare mat. Levt på korv sen jag kom hem från skogen. Bara en korv kvar.
15. Hänga upp väggklockan.
16. Sätta upp alla tavlorna.
17. Laga kläder som spruckit. Man blev ju inte precis tunnare av semester.
18. Spärra bloggen från alla snik-kommentarer: "Titta in hos mig och tävla så kan du vinna..."
19. Göra en ny jobbig tävling i bloggen, he he.

MEN. Vad händer? INGENTING.
Sover middag precis efter frukost till det ihärdiga dunket från grannens teknomusik. Tittar irriterat på dammkorvarna. Ringer lite till folk som inte är hemma. Läser DN svin-noga rakt igenom. Fattar inte mer av världen för det.
Sen har DEN lördagen gått. Inget har blivit gjort.

Jag ger mig själv tjänstledigt från GÖRANDET och drönar runt men kan inte låta bli att vara småarg för att det inte händer något.

Snart går jag och äter surströmming hos B. Sur som jag är.
Hej från Stockholms-Gnällträsk.
#1 - - åsa hedb:

den gillar jag; ser ut som en seite kanske?