Dammen är kvar!

Publicerat i: stroke
Ingen skvattramrost på granarna i förorten.
Allt här är i sin ordning.

 Oj, vad den har vuxit igen, dammen.
Jobbet går galant fortfarande efter två dagar! Idag gick jag hem två timmar för tidigt för att jag glömde gå hem igår.
Kollegan hjälpte mig innan att planera möbleringen av rummet och det ser nu mycket trivsamt ut. Med undantag av väggarna   som är grå och vita i olika nyanser med stora hål som ett månlandskap efter att rummet tidigare var ett byggrum för fritidsbarn.
När jag tagit ner gardinerna och stoppat dem i tvättmaskinen och beslutat att inte ha några gardiner alls, stack två lärare in huvudet:
- Men du behöver sätta upp gardiner, va?

- Jodå jodå, sa jag snällt.

I morgon blir det en studiedag för alla oss som är inriktade på svenska / so i skolan. Vi ska diskutera våra olika yrkesroller.
Det blir intressant. Det svåra i sammanhanget blir om man ska äta lunch i restaurang och behöva orka med bullret från mat och prat åt alla håll. Men det är ingen mening med att oroa sig innan.  Nej.

Nu är det natt igen.
#1 - - Douglas Berkö:

Hej!



Kul blogg! Tävling på min, kika gärna in!



Vill du förresten ha fler besökare på din blogg? Jag hittade en sida som går ut på att man tipsar andra som registerar sig, så får båda två träffar! Testa du med, funkar kanon! http://www.viraltrafik.se/?douglasberko



MVH Douglas, d.berkö

#2 - - åsa hedberg:

"skvattram" låter som att det är en växt som skrattar mycket...