Vattenkraftverk. Det är inte någon större fart på vattnet just nu.

  Bro till historisk holme. Här fiskade man lax innan älven skars av med vattenkraftverk och dammar. Nu säljer man hantverk och fika.

- Det är rätt konstigt att cykla 22 km för en kaffe och en laxmacka, sa sonen.

  Älv om kvällen.

  Kvällsälv. Skrakeskaran har just passerat, drevfiskandes. Verkligen synkroniserade djur i flock.

  Här är forsens tidigare fåra. Numera promenadstråk.

Som om det fanns så mycket att orda om:
Igår ringde chefen  och väckte mig och ville ha ett papper från Försäkringskassan. Men de har inte skrivit beslutet ännu, allt tar en himla tid. Det handlar om sjukersättningsbeslut.

I den här sommarvärlden finns inte sånt. Tjänstemän som ska besluta och beslut som ska överklagas. Nej, finns inte.
Här finns yxor och sågar och en högt flygande  himmel med några fluffsiga moln. En och annan ljusorange ekorre vimsar förbi. Om natten plonkar en skälla från en ren någonstans.
Trött traskar jag vägen fram till brevlådan om morgnarna. Ibland tre bilar, ibland ingen bil.  Det gäller att hålla huvudet uppåt och fötterna ner i vinddraget.

Om en liten vecka är jag Stockholmare igen. Fasa. Borde förbjudas.
#1 - - K:

Stockholm har också ekorrar och skrakar. Jag såg några igår. Tjänstemän och beslut försvinner i mängden. Man kan också hitta amerikansk musikalbuskis på Grönalundsteatern. Jag, kollegan och ensembelns familj(?) hade myskväll i den lilla salongen.

#2 - - mAria:

Oj då. Vilken tillställning.

Intimt.