Men jag är sjuk i sjukt ihärdig förkylning som inte ger upp utom vissa stunder. De stunderna är mycket stimulerande.
Man börjar tro på ett liv igen...tänka: NU ska jag...och sen PANG!
- Tillbaka till sängen och näsdukarna och VET HUT din IDIOT som tror att du ska orka göra saker!
Ligga och mögla ska du göra,
ryter förkylningen med sin stinkande stänkande andedräkt.

Ja, ja, jag vet att läsekretsen haft stroke och är bra på att klara oförustedda och omänskliga sjukdomar. Men det är inte jag.
Jag vill vara halvfrisk i alla fall. 

(Många JAG i samma lilla stycke ovan, tycker ni inte? En metafor för hur självupptagen bloggaren är! Många JAG ständigt i samma person.)

 Inte är JAG självupptagen?

Det värsta är att för sex månader sen bokade vi teaterbiljett till I KVÄLL! En julklapp till mig. De tre musketörerna på Stadsteatern. Ligger en evighet fram i tiden! tänkte jag...ska det VERKLIGEN bli april en gång till?
Sjukt att bli sjuk när man måste uppleva den föreställningen.
Jag ska ALDRIG mer vara nära en potentiell smittohärd som jag. Hur nu det ska gå där i bänkraden i kväll?

Tror jag att jag orkar?

Med viljan kan man ju åstadkomma mirakler, det har ju hänt förr. Men det är som om man inte riktigt har makt över vilket tillfälle viljan ska vara magiskt kraftfylld och åstadkomma det man vill. Man får inte riktigt välja själv när det ska fungera.

Ordination till mig själv, och alla ni andra som det är synd om; Var lite hoppfull bara och drick mycket vatten.
#1 - - Jaana:

Tack för att du ville skriva om mej och ge min mail-adress. Här har vi åkt på förkylning, magsjuka med mera... hela tiden något! Men här lyser vårsolen så det finns hopp om bättre tider! Kram Jaana