Var på  bio m kompis. Varg heter filmen, Peter Stormare och Norrbotten har huvudrollerna! Jämtland skulle det vara. O-norrländsk skog och dialekt. Men vilken snygg varg!  Det var en fåordig film utan leenden. Med fjällvår och fjällhöst och renar och jokkar. Bra skådespeleri alltihopa. Inte riktigt lika bra som Pistvakt men kanske mera realistiskt nu då? Skotrarna var moderna och snön var gjord av snö och inte frigolit. Ingen diskodans i baren.
En värld av en försvinnande sort.

- Vilka är det som är utrotningshotade, vi eller vargen? sa Clemens spelad av Peter S.

Var inne i storstan igår. SF-bokhandeln i Gamla stan.
Latte och blåbärspaj på Söder. Massor av bladdrande folk tätt tätt tätt.
En läkarmässa pågår och p-tåget var fullt av världens alla doktorer med mässenamnskyltar runt halsen.
De bor på alla hotell som finns över hela stan stackrarna.

Utanför fiket fotograferade en ung fotograf en ännu yngre flicka i blanka DocMartens-skor och lurvig jacka och inga byxor utom spetsstrumpbyxor. Han instruerade henne till samma pose hela tiden och fick ständigt samma min. Men tog ändå enstaka foton tio gånger med risk att själv bli överkörd. För han satt på huk mitt på St Paulsgatan.
- Vad kan detta bli för blid? undrade jag.
- Skoreklam trodde K och F.

Där satt jag o klagade över allt jag kom på; bl a att jag inte hinner se filmerna på bio innan alla jag känner har sett dem.
Nu ska jag söka kontakt med andra senfärdiga biobesökare som inte heller hinner iväg när filmerna är nya. Det måste finnas en svans av såna som jag.

Enpowerment, eller hur?  Makt över sitt eget liv. Modernt. Konstruktivt och exploateringspotentiellt.

- Vi människor är konservativa, sa K. Vi vill inte vara tvungna att lära oss nya saker. Men ibland vill vi ha spänningen, sa hon.


- Kvinnor har 16 gånger så starkt nervsystem som vi män, sa min nya Yogi. Ni känner en massa hela tiden, mycket mer än vi män hinner med. Om alla kvinnor gjorde yoga skulle männen hålla sig kvar och inte göra så tokiga saker. Det skulle hjälpa världen, sa Yogin.

Så nu är män svaga stackare som måste grundas av oss starka kvinnor annars blir det bara trassel i världen. Vilket ansvar vi fick. Ville jag inte ha. Bevare mig.


Bla bla bla...
#1 - - annannan:

Jag svansar gärna med. Kombinationen av tur och semester och RioBio i Tomelilla gjorde att jag sett Mamma Mia, den tredje eller fjärde filmen jag sett i år.



Yogalogiken förstår jag inte riktigt. Vore det inte bättre att männen yogade än att ALLA kvinnor gjorde det? Eller är det något med vibrationer och magnetfält som det kvinnliga yogandet skulle hålla männen stilla i?



Om du kan bidra till att något av barnen av manligt kön står lite stadigare på jorden har du gjort något viktigt!

#2 - - annannan:

svd.se om män som (får hjälp att) genom yoga hjälper sig själva att stjälpa världen mindre

1723311.svd" rel="nofollow">http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/artikel1723311.svd

#3 - - Åsa Hedberg:

Nu är jag på g i min blogg vill jag bara påpeka.